top of page

לקוח חשבשבת, יש לך סוכני מכירות?

כשיעילות ומחיר נפגשים, אין גבול למה שניתן להגיע
למאמר מסופונים.png

כיום, עולם מכירות השטח אינו מה שהיה בזמנו, כשסוכן מכירות הסתובב עם קטלוגים כבדים, פנקסי הזמנות ידניים, פתקים וכו'. האופן שבו עבדו בעבר אינו נותן מענה לעסקים שהשכילו זה מכבר להבין כי האפשרויות העומדות בפניהם כיום מאפשרות להם לעבוד באופן יעיל משמעותית ממה שהורגלו. שם המשחק הוא יעילות – אם בעבר כל המידע הארגוני היה מרוכז במערכת חשבשבת במשרד, ואנשי המכירות היו ממודרים ממידע חשוב עבורם, הרי שכיום נפתח עולם חדש של יכולות ואפשרויות

קח איתך את המשרד- לשטח

מערכת חשבשבת מכילה מידע רב מאוד אודות הלקוחות, הפריטים, המחירונים, המלאים וכו'. מידע זה חיוני בניהול תהליכי המכירה, השיווק ואף הגביה מול הלקוח. שאלו כל סוכן מכירות והוא יוכל לומר כמה קריטי לדעת מה תנאי התשלום של הלקוח, החוב הקיים שלו, מגוון המוצרים שהוא נוהג לרכוש, מועד הרכישה האחרון, מחירון הלקוח ועוד. כל המידע הזה זמין כיום בחשבשבת, שנמצאת ובכלל זה ניתן למנות את  מחלקות הנהלת  (back office) בשימוש אנשי המשרד החשבונות האדמיניסטרציה, הלוגיסטיקה וההנהלה

עם זאת, איש המכירות עצמו, שנמצא בדרך כלל בשטח מחוץ למשרד, "ממודר" ממידע זה בשל אי נגישותו למערכת

איש המכירות בשטח זקוק למירב המידע האפשרי אודות הלקוח לשם מקסום היתרונות בפגישה עמו.

על איש המכירות לדעת את מצבו הפיננסי של הלקוח עימו הוא נפגש (מבחינת יתרת הנהלת החשבונות, כרטסת , תשלומים שיש לגבות וכו'), מה הלקוח נהג לרכוש בעבר, מתי ביקר אצלו באחרונה וכו'.

מידע זה הוא כלי עבודה אינטגרלי של הסוכן בבואו ללקוח. אין די בכך שהסוכן מכיר את המוצרים על בוריים

 אין די בהיכרות אישית עם הלקוח. המידע הזמין לסוכן המכירות  אודות הלקוח הוא כלי ראשון במעלה לניהול נכון של תהליכי המכירה. ללא מידע זה, הרי שסוכן המכירות חסר כלי מארגז כליו- ובהכרח, תוצאותיו לא יהיו טובות באותה מידה.

מידע זה יכול להיות זמין לסוכן המכירות למשל, באמצעות הפקת דוחות מחשבשבת, והעברתם אליו.

כמו כן, המידע יכול לעבור טלפונית לסוכן, או באמצעות ווטסאפ. עם זאת, דרכים אלה לוקות בחסר,

הן מבחינת משאבי הזמן, האנרגיה והזמינות שלהם, והם אינם נותנים תמונה שלמה, מקיפה, עדכנית .וממצה לגבי הלקוח

טפסים, רבותי, טפסים!

במשך שנים הסתובבו אנשי מכירות אצל לקוחותיהם ובתיקם "ארסנל" של ציוד עזר:

קטלוג מוצרים

פנקס הזמנות

דוחות לקוחות / כרטסות

מחירוני לקוחות

תהליך המכירה היה מייגע בפני עצמו – לאחר הצגת המוצרים בקטלוג, היה סוכן המכירות ממלא הזמנה בכתב יד, ומעביר אותה למשרד, שם הייתה מוקלדת אחר כבוד לחשבשבת. תהליך שבו כל הזמנה נרשמת פעמיים (בכתב ובמחשב), ועתיר טעויות, גוזל זמן ובזבזני ולא יעיל.

אז תכל'ס, מה הפתרון?

מערכת המסופונים של מג'יקנט, המיועדת ללקוחות חשבשבת שיש להם סוכני מכירות שטח, מכניסה את סוכן המכירות לעולם של מידע, יכולות ואפשרויות. בעידן בו ברור כי מידע הוא כוח,  מערכת המסופונים של מג'יקנט מציידת את סוכן המכירות בכל המידע לו הוא זקוק לצורך עבודתו, המגיע ישירות מחשבשבת

לקוחות- כולל אנשי קשר 

יתרת כרטיס לקוח 

כרטסת לקוח 

(מסמכי לקוח קודמים (הזמנות, חשבוניות

תנאי תשלום

פריטים

מחירוני לקוח 

(רמות מלאי) בכפוף לניהול המלאי בחשבשבת

כל המידע הזה מאפשר לסוכן המכירות בחשבשבת להיות יעיל בעבודתו, לנהל נכון את הזמן שלו להתנהל מול הלקוח בהיבטים של מכירה וגביה באופן מקצועי. מערכת ניהול סוכני מכירות מג'יקנט מאפשרת גם לסוכן לתאם את הפגישות מול הלקוחות, כך שבאפשרותו לנהל את יומן הפגישות באופן מיטבי, וכן לצפות בביקורים קודמים אצל הלקוח, לעדכן את זמני הביקור, להפיק דוחות אודות לקוחות שלא ביקר במשך תקופה מסוימת, ועוד.

מערכת ניהול סוכני מכירות מג'יקנט מאפשרת ביצוע הזמנות ישירות מהמסופון באמצעות בחירת פריטים (שהגיעו מחשבשבת במימשק), כולל תמונות הפריטים, כאשר מחירי המוצרים גם הם מגיעים מחשבשבת, בהתאם למחירון הלקוח. מערכת ניהול סוכני מכירות מג'יקנט מאפשרת לסוכן לשנות מחיר (ללא הגבלה, או בהתאם לכללים מוגדרים מראש). ההזמנות המיוצרות במסופון עוברות לחשבשבת כך שאין צורך להקליד מחדש.

תמונה למצגת מסופונים.png

אז כמה זה עולה לי, בסופו של דבר?

שאל את עצמך את השאלה הבאה- כמה עולה לי ...לא לעשות כלום? או ליתר דיוק- כמה עולה לי המצב הקיים? כשהכוונה היא מה עלות שיטת העבודה הידנית, מבחינת חוסר מקסום יכולות הסוכן לייצר הזמנות באופן אופטימלי, כפילות ברישום כל הזמנה (ידנית ובחשבשבת), ניירת, טפסים, טלפונים, הודעות, דוחות שמודפסים, חובות שלא נגבים בזמן או בכלל, טעויות שנגרמות בשל מידע חלקי או שגוי שיש לסוכן, מחירונים שאינם עדכניים, נגישות חלקית (אם בכלל) לרכישות עבר של הלקוח, הסתמכות מוחלטת על זכרון והקלדות מסמכים בדיעבד, לעיתים בעיכוב של ימים. האם לך, כמנהל, יש כיום את היכולת לדעת,  בלחיצת כפתור, ביצועים של כל סוכן און ליין? 

האם לך יש את האפשרות לנהל את הסוכנים מבחינת ביצוע מול יעדים, מיקום הסוכנים, מעקב אחר רכישות לקוחות בהשוואה תקופתית לכל סוכן

?ובכל טווח תאריכים, בלחיצת כפתור

האם גם אתה מרגיש לעיתים שיש מקום לשיפור ולייעול?

מערכת ניהול סוכני מכירות מג'יקנט, שפותחה לשם מתן מענה יעיל, ידידותי, מקצועי ונוח לאנשי השטח; המאפשרת עבודה חוצת פלטפורמות (סמארטפונים מכל הסוגים, טאבלטים מכל הסוגים, לפטופים ואף מחשבים רגילים), פשוטה ונוחה להפעלה, אינה מצריכה הורדת תוכנות או אפליקציות, ומיועדת לסוכנים או משתמשים ללא כל ידע טכני.

bottom of page